tirsdag den 28. februar 2012

min dag.

''Amalie, klokken er 20 minutter over 7'' min dør lukker igen, varmen under min dyne begynder så småt at sive ud da jeg løfter min dyne og træder ud af min seng. ''Fuck'' tænker jeg og kigger mig i mit spejl. Er alt for lang tid om at blive færdig og når hverken at spise morgenmad eller lave madpakke 'Kan du ikke tage et æble med i det mindste?'' Min mor kigger bebrejdene på mig og jeg ved godt det er for dårligt at jeg aldrig spiser morgenmad, men jeg har bare ikke tid. Tager sko på og forlader huset uden mit æble. Skolen går som den plejer, keder mig i fysik, snakker med Emma, Cro og August i dansk, har fælles time i kristendom og keder mig i matematik. ''Husk du er duks Amalie'' hvorfor bruger alle mit fornavn idag? finder en kost og vasker tavlen af, forbander duksearbejde og glæder mig bare til NAG hvor der er pedeller der gør rent i klasserne. Forlader skolen med Hannah og Maria, stiller min taske  derhjemme, reder mit hår og leger lidt med min hund. ''Hvor er i henne?'' Mødes med Agnes og Casper, som jeg havde savner som bare fanden! Går lidt rundt og chiller, snakker og hygger. Vejret er dejligt ''Skal vi ikke sætte os udenfor?'' ca. en time senere joiner Emma os og vi andre er efterhånden begynde at fryse. Går op i kino og sætter os i nogle sofaer. Ø joiner os, og Casper, Maria og Agnes tager til København, bliver i lyngby med Emma og Ø, går tilbage til centeret og de andre finder noget at spise, sidder og snakker om alt og ingenting. Emma bliver endelig færdig med at spise, og vi går rundt og har det hyggeligt. 'Jeg skal gå om 5 minutter' vi går ned til seven' og venter på at Ø bliver hentet, går over til kino med Emma og vi følges over til bussen. Sidder nu og ser disney i undertøj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar